DEEL 1: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR HET HUREN VAN DE INRICHTING

ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met de verhuurder CALMANT Marie-Christine

  • Thuis: Winandchamps 2 A in 4890 THIMISTER-CLERMONT
  • Telefoon: +32499233440
  • E-mailadres: lilotvert2022@gmail.com
  • Bankrekening: BE46 6301 2659 2436
  • BTW-nummer: BE0774266569


Het contract is een toeristisch huurcontract. De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder mag in het gehuurde geen domicilie vestigen.

Het etablissement beschikt over 4 accommodaties met een capaciteit van respectievelijk 5, 2, 2, 2 personen.
De 4 accommodaties bevinden zich op Winandchamps 2 A in 4890 THIMISTER-CLERMONT
Accommodatie 1: L'Îlot Vert – het huisje voor 5 personen
Accommodatie 2: L'Îlot Vert – de Myosotis-kamer voor 2 personen
Accommodatie 3: L'Îlot Vert – de Fougère-kamer voor 2 personen
Accommodatie 4: L'Îlot Vert - de koepel voor 2 personen

De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief door de verhuurder verworven blijft.

De huurder dient op de aangegeven dag en tijdstippen te arriveren. Bij te late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.

ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST
Het gehele verblijf is betaalbaaruiterlijk bij aankomst . Bij niet-betaling behoudt de verhuurder zich het recht voor om de bij de boeking als garantie opgegeven bankpas te belasten of de overeenkomst te annuleren conform de bij de boeking geaccepteerde annuleringsvoorwaarden.

ARTIKEL 3: TE LAAT BETALEN

Voor elk bedrag dat de huurder verschuldigd is en dat niet binnen 7 dagen na de vervaldatum is betaald, wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder, vanaf de vervaldatum, rente verschuldigd tegen het wettelijke maandtarief. De rente voor een begonnen maand wordt voor de gehele maand verschuldigd.

ARTIKEL 4: ANNULERINGEN – VROEGTIJDIG VERTREK – NO-SHOW

A. Annulering door de huurder

Annuleringen dienen per e-mail aan de verhuurder te worden doorgegeven.
De annuleringsvoorwaarden die in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn vastgelegd, zijn van toepassing.

In geval van overmacht (of natuurramp) voor een van beide partijen:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die door de partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering die bij een toekomstig verblijf in mindering wordt gebracht).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming wordt bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.

2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


B. Annulering door de verhuurder

Annuleringen dienen per e-mail aan de huurder te worden doorgegeven.
De annuleringsvoorwaarden die in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn vastgelegd, zijn van toepassing.

In geval van overmacht (of natuurramp) voor een van beide partijen:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die partijen nader overeen moeten komen (voucher ter waarde van het reserveringsbedrag, in mindering te brengen op een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming wordt bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.

2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


C. Voortijdig vertrek

Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfsprijs.

D. Niet verschijnen van de huurder

Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt:

  • de reservering wordt automatisch ongeldig;

  • de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;

  • de verhuurder kan over zijn eigendom beschikken.


ARTIKEL 5: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING

A. Brandverzekering

De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.

De huurder verklaart, na controle, voor dergelijke risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).

B. Familie Aansprakelijkheidsverzekering (privéleven)

De huurder verklaart dat hij verzekerd is voor Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven).


ARTIKEL 6: HUISDIEREN

Huisdieren zijn toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Deze dienen aan de verhuurder te worden gemeld. Er kan een toeslag van toepassing zijn.

ARTIKEL 7: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTE

De huurder verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, etc.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming ervan en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.

De huurder moet het goed in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor eventueel verlies of schade van de verhuurder.

Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten, etc. zijn niet toegestaan.

ARTIKEL 8: KLACHTEN

Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per e-mail aan de verhuurder te worden gemeld. Ondersteunende documenten moeten worden bijgevoegd.

Bij gebrek aan overeenstemming tussen partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd.

ARTIKEL 9: REIZIGERSCONTROLE

De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen, overeenkomstig de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te tonen.

ARTIKEL 10: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt de huurder geacht kennis te hebben genomen van de voornoemde voorwaarden en alle bepalingen ervan te hebben aanvaard uiterlijk bij de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.


DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA DE ORC

ARTIKEL 1: DOEL
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die u bij onze vestiging maakt met behulp van de Regionale Marketing Tool (ORC).
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te hebben geaccepteerd. Er is geen enkele reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw en op basis van de beschikbare gegevens opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet contractueel bindend. Deze kunnen nog worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke materiële fouten in de informatie die wij aan hem meedelen, te corrigeren.

ARTIKEL 3: PRIJS
De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat u de dienst boekt.

De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.

ARTIKEL 4: RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die op de boekingstool worden aangeboden en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen uitvoeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor de keuze van de diensten en de mate waarin deze aansluiten op zijn behoeften. Wij kunnen in dit opzicht niet aansprakelijk worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering als geaccepteerd door de klant beschouwd.

ARTIKEL 5: RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt zodra wij het reserveringsformulier hebben ontvangen. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering noodzakelijke informatie in te vullen. De klant verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validatie van de boeking door de klant.

ARTIKEL 6: ONTVANGSTBEVESTIGING VAN DE RESERVERING
De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze onverwijld door een e-mail te sturen. De bevestiging van de reservering per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, geaccepteerd door de klant, de datum van de gemaakte reservering en het adres van de vestiging samen waar de klant zijn klachten kan indienen.

ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering:
- accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),
- van vervoer,
- autoverhuur,
- catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.

ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").

De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemd Reglement). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de reserveringstool beheert, online betalingsaanbieders en aanbieders die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij onlinebetalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder aan de bank van de vestiging worden doorgegeven, teneinde het reserveringscontract uit te voeren. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.

Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u per e-mail of per post onze promotionele of commerciële aanbiedingen te sturen.

Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).

Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht om uw gegevens in te zien, te corrigeren en te wissen. Ook hebt u het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen. Vermeld in uw e-mail uw naam, voornaam en adres en vermeld het onderwerp van uw correspondentie.

U kunt uw klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.